Car shopping and other nightmares

      2 Comments on Car shopping and other nightmares

Minnesota, you are forcing my hand. What the heck is up with your roads?  I thought the roads in Sacramento were bad.  Uh, no. They are fancy and fine.

I’ve heard a saying that Midwesterners have…”There’s two seasons here. Winter and road construction.”

Really?  Have you seen your roads Minnesota? Holy crap.

Look at this road….LOOK AT IT!

StPaulMNPotholesI would say 85% of Saint Paul’s roads are similar to this one.  There is about a half mile of Snelling Avenue that isn’t too bad. Yes, you should gasp in horror. It’s awful.  Minneapolis isn’t that much better.

So, after the winter from hell we get potholes on parade.  My car really can’t take much more. The poor thing is 10 years old. It has 98,000 miles on it. It’s time to retire the old gal.

Now I am faced with what vehicle to purchase.  I’d much rather go to the dentist and the gynecologist on the same day.

After some research, it seems that all wheel drive would be best for shitty road conditions. Also known as ice and snow. Apparently, the sub-sub-sub zero temps are an anomaly, so I’m not going to take that factor into consideration when deciding on a vehicle.

Then there’s the whole financing research to fry my brain…oh and let’s not forget the fun negotiation that will inevitably happen. Good thing Paul & I watch lots of Pawn Stars to sharpen my haggling skills.

By the way, the first person who says something to me about cup holders and their importance to my car purchase decision, gets kicked in the groin area.

I’m more interested in shit that matters like reliability, gas mileage, and overall cost to own. Oh yeah and taking on potholes like a boss. I mean you see those photos. It’s not like you can dodge those suckers. It’s pretty much off road driving on a road.

2 thoughts on “Car shopping and other nightmares

  1. Aimee

    Yeah, the potholes are not easy to avoid. I just pat the dashboard of my car whispering, “It’s gonna be alright…” My poor car.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge